Відмова від російської нафти провокує зростання цін на авіаквитки в Європі

Майкл О’Лірі, генеральний директор Ryanair Group, сказав, що очікує, що середня вартість авіаквитків Ryanair зросте приблизно на 10 євро протягом наступних п’яти років. Крім того, глава ірландської авіакомпанії дав зрозуміти, що популярні рейси Ryanair вартістю 1 або 10 євро не будуть доступні клієнтам протягом наступних кількох років, оскільки бюджетні авіакомпанії стикаються зі зростаючими цінами на пальне.

 

В інтерв’ю BBC Radio Four Майкл О’Лірі сказав, що очікує, що середній тариф Ryanair зросте приблизно на 10 євро протягом наступних п’яти років, з приблизно 40 євро минулого року до 50 євро, який буде досягнутий до 2027 року.

“Немає сумнівів, що внизу ринку наші дійсно дешеві акційні тарифи – за 0,99 євро і навіть за 9,99 євро – я думаю, ми не побачимо ці тарифи в найближчі кілька років”, – зізнався О’Лірі, який керує лоукостером з Ірландії. .

У той час як ціни на пальне, що стрімко зростають, які безпосередньо впливають на вартість авіаквитків, також завдають шкоди доходам простих громадян, О’Лірі вважає, що кількість клієнтів, які користуються послугами Ryanair, залишиться постійною.

Читайте также:  Аналітики jet.paris: тенденція поєднувати ділові перельоти з дозвіллям стає більш явною

“Я вважаю, що люди, як і раніше, будуть багато літати”, – говорить О’Лірі, який переконаний, що пасажири масово користуватимуться більш бюджетними альтернативами авіаперевезенням, такими як Ryanair і EasyJet, через інфляцію, що росте, і меншу кількість людей, які роблять заощадження. “Я думаю, що люди стануть набагато більш чутливими до цін”, – каже голова Ryanair, маючи на увазі ціни на авіаквитки, які пропонують традиційні авіакомпанії.

Генеральний директор Ryanair, як і раніше, вважає, що ціни зростатимуть, оскільки у відповідність до його прогнозів ціни на нафту залишаться “структурно вищими” протягом наступних чотирьох або п’яти років, “поки ми не відвикнемо від російської нафти і газу”. О’Лірі очікує, що наступного року авіаційна галузь постраждає від ширшого інфляційного тиску, включаючи витрати на персонал та збори за авіадиспетчерські послуги.

 

Плата за викиди не виправдана

О’Лірі також звернув увагу на зростаючі екологічні платежі як у Західній Європі. Система торгівлі викидами ЄС, яка поширюється лише на внутрішньоєвропейські рейси, має бути поширена на далекомагістральні перевезення, що нещодавно було відхилено міністрами довкілля ЄС. “Це явно несправедливо. Має бути справедлива система”, — нервово зреагував директор Ryanair.

Читайте также:  Переваги доставки вантажів літаком

Стівен Ферлонг, аналітик Davy, сказав, що ціна на нафту буде одним важливим фактором у майбутніх тарифах. “Авіакомпанії намагаються перечекати”, – сказав Ферлонг. За його словами, від того, чи досягнуть успіху вони чи ні, залежатиме маржа, прибутковість і ефективність галузі.

Ryanair був практично єдиним великим перевізником у Європі, який уникнув збоїв у роботі через брак персоналу. На відміну від багатьох конкурентів, він не звільнив багатьох працівників, коли вибухнула пандемія COVID-19. Натомість авіакомпанія знизила зарплату співробітникам, зберігши при цьому їхні робочі місця. О’Лірі сказав, що рішення регулярно літати з пілотами та екіпажем, щоб вони могли зберегти свої ліцензії та продовжити роботу, коли пасажири повернуться до польотів, було критичним.

 

О’Лірі: Автомобілі викидають більше CO2

О’Лірі сказав, що комерційні рейси наразі виробляють близько 2,4 відс. глобальних викидів вуглекислого газу, та авіаційна галузь змушена знижувати свій вплив на клімат та довкілля. Директор Ryanair висловив думку, що автомобільний і морський транспорт є більш шкідливим для навколишнього середовища, оскільки викидає більше CO2, ніж авіація. На його думку, фокусуватись на зниженні авіаційних викидів недоцільно.

Читайте также:  Відпочинок на Французькій Рив'єрі: Фрежюс

Ryanair інвестує в літаки Boeing B737 MAX, які в авіакомпанії називають 8200. Це економічніші літаки. Кількість палива, спалюваного MAX, на 15 відсотків менша порівняно з попередньою версією цього літака. За словами О’Лірі, скорочення споживання викопного палива може бути досягнуто за рахунок зміни палива, яке використовується автомобілями. Директор перевізника пропонує замість бензину та дизельного палива використати електроенергію.

 

Андрій Бочкарьов