Український лоукостер SkyUp розпочинає експансію на європейському ринку

“Наша головна мета – працювати на рівних умовах у всіх країнах Європи. Як компанія, ми давно намагаємося досягти цього, і на сьогоднішній день це найкращий варіант для нас. Україна скоро сама стане членом європейського повітряного простору, і ми, як процвітаюча авіакомпанія, шукаємо шляхи подальшої глобалізації та європеїзації. Ми виконуватимемо регулярні, чартерні, спеціальні та вантажні рейси”, – прокоментував в інтерв’ю нашому порталу процес створення дочірньої компанії в ЄС генеральний директор українського перевізника SkyUp Дмитро Серухов.

aviav.ru: SkyUp відкриває авіакомпанію в Європейському Союзі, SkyUp MT, що це буде за перевізник?

 

Дмитро Серухов, генеральний директор української авіакомпанії SkyUp:

Наразі SkyUp працює над розширенням операційних можливостей у Європі. Тому ми припускаємо, що SkyUp MT, що реєструється нами, буде наша європейська компанія з можливістю вільно літати Європою. В даний час ми проходимо процедуру отримання TCO (оператор третьої країни). Наша авіакомпанія SkyUp була заснована лише чотири роки тому. Проте минулого року ми посіли друге місце серед авіаперевізників України за кількістю перевезених пасажирів. Це доводить, що наша стратегія розвитку є досить успішною, незважаючи ні на що. Саме тому ми свідомо ставимо собі за мету вийти на європейський ринок. Повномасштабне вторгнення Росії до України лише прискорило цей процес.

 

Чи це буде перевізник, який здає машини в “мокрій лізинг”?

Ми не орієнтуємось лише на пропозицію так званого мокрого лізингу (ACMI). Новий перевізник буде повністю функціонуючою авіакомпанією, що забезпечує наскрізні польоти. Іншими словами, ми виконуватимемо регулярні та чартерні рейси, як для туроператорів, так і разові за разовими замовленнями приватних клієнтів. Також ми здійснюватимемо спеціальні польоти (евакуаційні, гуманітарні). Ми також перевозитимемо вантажі.

 

[ACMI є абревіатурою англійських слів Aircraft, Crew, Maintenance, Insurance, що означає оренду літака з екіпажем, технічне обслуговування та страхування. Орендодавець (власник повітряного судна) зобов’язується надати повітряне судно та забезпечити його повне обслуговування орендарю (авіакомпанії). Однак орендар має самостійно забезпечити паливо, сплатити аеропортові збори, податки тощо – від редакції].

 

Де буде зареєстровано SkyUp MT?

Поки що можу з упевненістю сказати, що перевізник буде зареєстрований у Євросоюзі. Ми маємо багато можливостей для розвитку нашої компанії. Ми просто виберемо той шлях, який буде для нас найкращим і виправдає всі наші очікування.

Читайте также:  Дешеві квитки на літак вночі

 

Чому ви вирішили створити авіакомпанію до ЄС?

Наша головна мета – працювати на рівних умовах у всіх країнах Європи. Як компанія, ми давно намагаємося досягти цього, і на сьогоднішній день це найкращий варіант для нас. Україна скоро сама стане членом європейського повітряного простору [ЄС підписав угоду про відкрите небо з Україною, — ред.], і ми, як процвітаюча авіакомпанія, шукаємо шляхи подальшої глобалізації та європеїзації.

 

Скільки літаків матиме європейська реєстрація?

На кінцеву цифру вплине багато чинників. Насамперед, я говорю про комерційні вимоги та умови. Є багато вимог з боку авіаційного регулятора (European Civil Aviation Agency, EASA, прим. ред.), державних органів та лізингодавців, які нам необхідно враховувати, тому точну кількість літаків я повідомлю пізніше.

 

Чи думає SkyUp про відкриття бази у будь-якій країні ЄС?

Ми справді думаємо про це і шукаємо доступні варіанти розвитку. Це залежатиме від програми та розкладу рейсів, які будуть у авіакомпанії. На це також вплине попит, динаміка продажів та мережа зв’язків, яку ми запропонуємо.

У які напрями ви хотіли б полетіти? Чи буде це місце для відпочинку чи міський відпочинок? Я розумію, що йдеться тільки про європейські та близькосхідні напрямки, оскільки дальність літаків наявного флоту не дозволяє здійснювати більш довгі маршрути.

Наш флот складається із вузькофюзеляжних літаків Boeing. Ці машини ідеально підходять для польотів на середні відстані. Ми використовуємо Boeing 737. Два літаки B737-700NG, які можуть взяти на борт 149 пасажирів і десять літаків B737-800NG, які можуть перевозити на 40 пасажирів більше. Ми можемо літати по всій Європі, Туреччині, Єгипті, Тенеріфе або Дубаї.

Однак, незважаючи на те, що ми не маємо далекомагістральних літаків, ми маємо відмінний досвід обслуговування рейсів з проміжними посадками на дозаправку.

В Україні маршрут Київ-Занзібар виявився дуже успішним. Нашим туристам сподобалася можливість тривалого перельоту без пересадок, крім короткої зупинки для дозаправки. Правда в тому, що ми гібридна та гнучка авіакомпанія, яка справді може запропонувати продукт, де кожен може знайти щось для себе. Більше того, я не сумніваюся, що весь спектр мережі повідомлень які здійснювалися нашою авіакомпанією, буде поступово відновлено, коли дозволить ситуація.

Читайте также:  Флот українського лоукостера SkyUp поповнився ще одним літаком

 

Скільки пасажирів ви плануєте перевозити літаками авіакомпанії SkyUp MT?

В даний час дуже складно робити будь-які оцінки та прогнози. Однак можна з упевненістю сказати, що ми обслуговуватимемо наших пасажирів якнайкраще – це наше кредо та мета. Сервіс – один із найважливіших елементів нашого продукту та бренду загалом. Ми розробили цілу концепцію “Відсвяткуйте свій політ”, яка охоплює весь спектр послуг, які пропонує наша авіакомпанія. Наприклад, спеціальне автентичне меню, першокласний сервіс для всіх пасажирів на борту, зручне та просте бронювання авіаквитків через наш сайт. Безумовно, ми об’єднаємо всі наші можливості та зусилля для того, щоб кожен пасажир отримав сервіс найвищого рівня. Тому, незважаючи на кількість обслугованих пасажирів, ми зробимо все, щоб клієнти отримували задоволення від польоту на Sky Up. Польоти на літаках SkyUp – це велика пригода. У нас найкращі клієнти у світі.

 

Яким є поточне становище авіакомпанії, якою ви керуєте?

З початком вторгнення Росії до моєї країни ми почали здавати наші літаки в оренду з обслуговуванням. Також ми зосередилися на перевезенні вантажів у/з усіх великих вантажних аеропортів Європи та світу (крім Російської Федерації, Республіки Білорусь та територій, де ведуться бойові дії). У перші місяці війни ми активно возили в Україну гуманітарні вантажі та здійснювали спеціальні евакуаційні рейси. Додатково ми надаємо програму чартерних рейсів для нашого стратегічного партнера Join UP! – у Прибалтиці.

Наша поточна діяльність та існуючі можливості розширення пропозиції на європейському авіаційному просторі дозволяють нам економити фінансові ресурси та насамперед забезпечувати роботу нашої команди. Це те, що потрібно в наші дні. Ми сплачуємо податки в Україні. За останні п’ять місяців з початку війни ми вже виплатили десятки мільйонів гривень. Ми докладаємо всіх зусиль, щоб поступово повертати гроші пасажирам, чиї рейси були скасовані не через нас, а через те, що почалася війна.

 

Скільки рейсів виконує SkyUp за договорами оренди та обслуговування?

Щоб статистика була репрезентативною, я порівняю показники за липень минулого та поточного року. Якщо у липні 2021 року в операціях брало участь 13 літаків, то у липні цього року регулярні рейси виконують вісім наших машин. Кількість рейсів на літак у липні 2021 року становила 155, а цього року ще більше – 163. Торік кількість пасажирів на літак становила 28 183. Минулого місяця – 25 724 пасажири. Ці показники показують, що в 2022 році за короткий період роботи в Європі нам вдалося досягти практично довоєнних показників ефективності. При цьому ми більш ефективно використовували наявний парк, ніж дуже пишаємось.

Читайте также:  Об'єднані Арабські Емірати планують купити китайські Hongdu L-15 Falcon

 

Скільки співробітників працює у вашій авіакомпанії?

На сьогоднішній день у SkyUp та нашому стратегічному партнері Join UP! працює близько 1200 осіб. Разом ми створюємо бізнес-екосистему, працюючи пліч-о-пліч, щоб наші клієнти могли скористатися всім спектром туристичних послуг. Усі співробітники працюють відповідно до принципу винагороди за їхню участь у робочих процесах. Звичайно, навантаження на співробітників варіюється від відділу до відділу. Якщо оцінити, скільки співробітників нині зайнято роботою, це близько 74 відсотків загальної кількості, тобто. майже три чверті всього нашого персоналу.

Де зараз базуються ваші літаки?

Наші літаки базуються у різних аеропортах, залежно від потреб наших партнерів. На даний момент ми не маємо жодного аеропорту, який був би базовим для всіх літаків флоту SkyUp.

 

Коли ви прогнозуєте, що знову зможете літати в Україну та з України?

Як тільки Україна виграє війну і російська військова агресія завершиться, а українське небо знову буде доступне для польотів, SkyUp стане першим перевізником, який увійде в повітряний простір України. Ми всі цього чекаємо.

 

Андрій Бочкарьов