Нещодавно в Росії були введені нові митні правила, а також нове визначення «внутрішніх рейсів» в рамках Євразійського економічного союзу (ЄАЕС), які значно обмежили рух повітряних суден по внутрішніх маршрутах і створили плутанину в сфері ділової авіації.
Ось що вам необхідно знати:
- Змінено визначення «внутрішніх рейсів»
Починаючи з квітня 2019 року, «внутрішні рейси» в Росії визначаються як будь-які рейси в рамках Євразійського економічного союзу (ЄАЕС), до якого входять Росія, Вірменія, Білорусь, Казахстан і Киргизстан.
– Міжнародні рейси не обкладаються збором;
– Внутрішні рейси на приватних літаках (які не переслідують комерційні цілі) вагою менше 28 тонн або з числом посадочних місці не більше 19, повинні пройти митну процедуру під назвою Import 53 (IM53).
* Примітка: більші літаки не мають права на IM53 і повинні пройти митний контроль в повному обсязі, як зазначено в п.4 (нижче).
- Як пройти процедуру IM53
Реалізація процедури IM53 для проходження митного, міграційного і карантинного контролю досить складна і вимагає залучення митного консультанта. Документи IM53 повинні бути представлені власником приватного літака або митним консультантом. За проходження і оформлення всієї процедури стягується збір у розмірі близько 1000 євро. Якщо у вас немає митного брокера, то процедура може зайняти до трьох робочих днів, якщо ж ви заздалегідь заручилися підтримкою фахівця, то все можна оформити за день. У суму 1000 євро включаються як митні збори за IM53, так і оплата послуг брокера. Ціна може змінюватись в залежності від місця розташування і умов місцевого фахівця.
* Примітка: сам митний процес займає після прибуття пару годин. Для встановлення контакту з митним брокером потрібно три робочих дня. «Встановити контакт» означає, що брокер і власник / експлуатант приватного літака підписують договір, який дає брокеру правову базу для представлення інтересів експлуатанта під час процедури митного оформлення.
Протягом цього часу вам потрібно буде представити всі необхідні документи (включаючи дані про вагу порожнього спорядженого літака і документ Proforma, щоб підтвердити дані для митних цілей). Після того, як ви залагодити юридичні формальності з брокером і представите йому всі необхідні документи, приватний літак може прибувати на територію Росії вже на наступний день.
- Правила каботажу і перевезення пасажирів
Правила перевезення пасажирів, включаючи питання каботажу, в даний час регулюються постановою уряду № 527 і вимагають додаткових зусиль з координації та надсилання документів для отримання дозволу.
З 21 червня 2019 року для отримання дозволу на перевезення пасажирів або вантажу по внутрішніх маршрутах потрібно проходити узгодження з місцевими перевізниками.
Якщо мета польоту (пункт 5 форми N) відрізняється від некомерційної, авіаперевізник повинен отримати лист з позначкою «Не заперечую» від місцевих перевізників. Документ оформляється не пізніше, ніж за п’ять робочих днів до подачі заявки на отримання дозволу від Управління цивільної авіації.
Така координація не потрібна, якщо: 1) категорія і мета польоту підходять під визначення приватних некомерційних рейсів; 2) політ проводиться в інтересах власника приватного літака; 3) не було укладено договір перевезення.
Заява про вчинення нерегулярного рейсу повинна бути подана до Управління цивільної авіації відповідно до оновленої форми N. Зверніть увагу, що пункт 5 (мета польоту) і пункт 6 (категорія польоту) повинні бути вказані строго відповідно з пропонованими варіантами. Також необхідно надати додаткові дані, наприклад: повна інформація про авіаперевізника (найменування, контакти та ін.), Інформація про приймаючу сторону і т.д.
- Митні збори
Внутрішні рейси на будь-якому повітряному судні, вагою понад 28 тонн або який має більше 19 пасажирських місць, обкладаються митом у розмірі 13,6% від митної оцінки повітряного судна плюс 20% ПДВ.
– Комісію 13,6% можна оплатити частинами по три відсотки в місяць;
– Розстрочка платежу можлива тільки на місяці, коли приватний літак пересувається всередині країни (в межах Росії).
- Варіанти імпорту
Літаки, що ввозяться для міжнародних перевезень, без обмеження по масі і кількості посадочних місць:
– немає обмежень по вазі літака і кількості посадочних місць;
– не вимагає сплати митних зборів або податків;
– потрібна загальна декларація;
– не має на увазі передачу прав третім особам;
– Не дозволяється внутрішня перевезення на території ЄАЕС (тобто пункт відправлення і пункт призначення на будь-якому етапі шляху не повинні перебувати в країнах ЄАЕС).
Літаки, що ввозяться в тимчасове користування на територію ЄАЕС (для літаків з порожньою вагою до 28 тонн і з числом посадочних місць не більше 19):
– не вимагає оплати митних зборів і податків (але може знадобитися застава);
– заявка подається в письмовій формі;
– максимальне одноразове перебування в Росії становить 30 календарних днів;
– загальна тривалість перебування не більше 180 календарних днів протягом одного календарного року;
– приватні літаки НЕ повинні використовуватися для отримання доходу;
– митна процедура під назвою IM53 повинна виконуватися власником повітряного судна або митним брокером (орієнтовна вартість становить близько 1000 євро; краще мати в запасі три робочих дні для організації і збору документів).
Всі інші випадки:
– часткова сплата митних зборів і податків (3% в місяць від суми ввізних митних зборів і податків);
– подача товарної декларації в електронному вигляді;
– загальна тривалість перебування становить два роки (365 + 365 днів);
– може знадобитися застава.
Висновок
На даний момент найбільш вигідним варіантом з економічної точки зору для авіаперевізників, які потрапляють в категорію (понад 28 тонн або більше 19 пасажирських місць), є тільки можливість здійснювати міжнародні рейси в і з аеропортів Євразійського економічного союзу, і уникати внутрішніх рейсів. Велика невизначеність зберігається відносно міжнародних санкцій проти Росії і їх впливу на ділову авіацію.
Щоб не орієнтуватися на чутки і не скасовувати політ з побоювань, що він може виявитися незаконним, авіаперевізникам рекомендується звертатися за консультацією до профільних фахівців.
Шошина Ольга