Приватна авіація Росії: зміна поняття «внутрішні рейси»

Нещодавно в Росії були введені нові митні правила, а також нове визначення «внутрішніх рейсів» в рамках Євразійського економічного союзу (ЄАЕС), які значно обмежили рух повітряних суден по внутрішніх маршрутах і створили плутанину в сфері ділової авіації.

 

Ось що вам необхідно знати:

 

  1. Змінено визначення «внутрішніх рейсів»

Починаючи з квітня 2019 року, «внутрішні рейси» в Росії визначаються як будь-які рейси в рамках Євразійського економічного союзу (ЄАЕС), до якого входять Росія, Вірменія, Білорусь, Казахстан і Киргизстан.

– Міжнародні рейси не обкладаються збором;

– Внутрішні рейси на приватних літаках (які не переслідують комерційні цілі) вагою менше 28 тонн або з числом посадочних місці не більше 19, повинні пройти митну процедуру під назвою Import 53 (IM53).

* Примітка: більші літаки не мають права на IM53 і повинні пройти митний контроль в повному обсязі, як зазначено в п.4 (нижче).

 

  1. Як пройти процедуру IM53

Реалізація процедури IM53 для проходження митного, міграційного і карантинного контролю досить складна і вимагає залучення митного консультанта. Документи IM53 повинні бути представлені власником приватного літака або митним консультантом. За проходження і оформлення всієї процедури стягується збір у розмірі близько 1000 євро. Якщо у вас немає митного брокера, то процедура може зайняти до трьох робочих днів, якщо ж ви заздалегідь заручилися підтримкою фахівця, то все можна оформити за день. У суму 1000 євро включаються як митні збори за IM53, так і оплата послуг брокера. Ціна може змінюватись в залежності від місця розташування і умов місцевого фахівця.

 

* Примітка: сам митний процес займає після прибуття пару годин. Для встановлення контакту з митним брокером потрібно три робочих дня. «Встановити контакт» означає, що брокер і власник / експлуатант приватного літака підписують договір, який дає брокеру правову базу для представлення інтересів експлуатанта під час процедури митного оформлення.

Читайте также:  Париж захоплений чайками

Протягом цього часу вам потрібно буде представити всі необхідні документи (включаючи дані про вагу порожнього спорядженого літака і документ Proforma, щоб підтвердити дані для митних цілей). Після того, як ви залагодити юридичні формальності з брокером і представите йому всі необхідні документи, приватний літак може прибувати на територію Росії вже на наступний день.

 

  1. Правила каботажу і перевезення пасажирів

Правила перевезення пасажирів, включаючи питання каботажу, в даний час регулюються постановою уряду № 527 і вимагають додаткових зусиль з координації та надсилання документів для отримання дозволу.

 

З 21 червня 2019 року для отримання дозволу на перевезення пасажирів або вантажу по внутрішніх маршрутах потрібно проходити узгодження з місцевими перевізниками.

 

Якщо мета польоту (пункт 5 форми N) відрізняється від некомерційної, авіаперевізник повинен отримати лист з позначкою «Не заперечую» від місцевих перевізників. Документ оформляється не пізніше, ніж за п’ять робочих днів до подачі заявки на отримання дозволу від Управління цивільної авіації.

 

Така координація не потрібна, якщо: 1) категорія і мета польоту підходять під визначення приватних некомерційних рейсів; 2) політ проводиться в інтересах власника приватного літака; 3) не було укладено договір перевезення.

 

Заява про вчинення нерегулярного рейсу повинна бути подана до Управління цивільної авіації відповідно до оновленої форми N. Зверніть увагу, що пункт 5 (мета польоту) і пункт 6 (категорія польоту) повинні бути вказані строго відповідно з пропонованими варіантами. Також необхідно надати додаткові дані, наприклад: повна інформація про авіаперевізника (найменування, контакти та ін.), Інформація про приймаючу сторону і т.д.

Читайте также:  Делегація Jet.Paris відправляється на AERO Friedrichshafen 2022

  1. Митні збори

Внутрішні рейси на будь-якому повітряному судні, вагою понад 28 тонн або який має більше 19 пасажирських місць, обкладаються митом у розмірі 13,6% від митної оцінки повітряного судна плюс 20% ПДВ.

– Комісію 13,6% можна оплатити частинами по три відсотки в місяць;

– Розстрочка платежу можлива тільки на місяці, коли приватний літак пересувається всередині країни (в межах Росії).

 

  1. Варіанти імпорту

Літаки, що ввозяться для міжнародних перевезень, без обмеження по масі і кількості посадочних місць:

– немає обмежень по вазі літака і кількості посадочних місць;

– не вимагає сплати митних зборів або податків;

– потрібна загальна декларація;

– не має на увазі передачу прав третім особам;

– Не дозволяється внутрішня перевезення на території ЄАЕС (тобто пункт відправлення і пункт призначення на будь-якому етапі шляху не повинні перебувати в країнах ЄАЕС).

 

Літаки, що ввозяться в тимчасове користування на територію ЄАЕС (для літаків з порожньою вагою до 28 тонн і з числом посадочних місць не більше 19):

– не вимагає оплати митних зборів і податків (але може знадобитися застава);

– заявка подається в письмовій формі;

– максимальне одноразове перебування в Росії становить 30 календарних днів;

– загальна тривалість перебування не більше 180 календарних днів протягом одного календарного року;

– приватні літаки НЕ повинні використовуватися для отримання доходу;

Читайте также:  Майже даром - відпустка на Сицилії

– митна процедура під назвою IM53 повинна виконуватися власником повітряного судна або митним брокером (орієнтовна вартість становить близько 1000 євро; краще мати в запасі три робочих дні для організації і збору документів).

 

Всі інші випадки:

– часткова сплата митних зборів і податків (3% в місяць від суми ввізних митних зборів і податків);

– подача товарної декларації в електронному вигляді;

– загальна тривалість перебування становить два роки (365 + 365 днів);

– може знадобитися застава.

 

Висновок

На даний момент найбільш вигідним варіантом з економічної точки зору для авіаперевізників, які потрапляють в категорію (понад 28 тонн або більше 19 пасажирських місць), є тільки можливість здійснювати міжнародні рейси в і з аеропортів Євразійського економічного союзу, і уникати внутрішніх рейсів. Велика невизначеність зберігається відносно міжнародних санкцій проти Росії і їх впливу на ділову авіацію.

 

Щоб не орієнтуватися на чутки і не скасовувати політ з побоювань, що він може виявитися незаконним, авіаперевізникам рекомендується звертатися за консультацією до профільних фахівців.

 

Шошина Ольга