Пожежі на борту через літієві акумулятори

Багато пасажирів проносять в ручній поклажі на борт літака портативні електронні пристрої з літієвими акумуляторами (мобільні телефони, планшети, ноутбуки, музичні плеєри, зарядні пристрої та інше). Авіакомпанії попереджають про ризик виникнення пожежі на повітряному судні.

На початку липня з Нью-Йорка до Лондона вилетів літак Airbus A330-300, що належить авіакомпанії компанії «Virgin Atlantic». Не встиг він набрати крейсерську висоту, як у пасажирському салоні сталося загоряння. Пожежу вдалося швидко згасити. Проте командир екіпажу прийняв рішення здійснити вимушену посадку в аеропорту Барселони. Поліція провела розслідування. Його результати показали, що у одного з пасажирів загорівся портативний літієвий акумулятор, полум’я з якого перекинулося на крісло. Аналогічний інцидент стався в травні на борту літака Airbus A319, який прямував в Дюссельдорф. «Під час польоту на круїзній висоті в хвостовій частині салону загорілася куртка одного з пасажирів. Як з’ясувалося, загоряння сталося через несправний портативний акумулятор», – повідомляється в доповіді Федерального бюро з розслідування авіаційних подій, -« Екіпаж зміг швидко ліквідувати загоряння ».

Читайте также:  Директор українського лоукостера SkyUp Airlines з оптимізмом дивиться у майбутнє

 

Число загорянь через літієві акумулятори щорічно зростає

За даними Федерального авіаційного агентства США, число загорянь через літієві акумулятори збільшилося. З чим пов’язаний цей ріст? Люди активно користуються мобільними пристроями, які живляться від цих акумуляторів. Федеральне авіаційне агентство США вже багато раз фіксувало випадки, коли літієві акумулятори спалахували на борту літака або в аеропорту. Якщо в період з 2011 по 2014 рік таких інцидентів було 7-9 на рік, то в 2015 році їх зареєстровано 16, а в 2016 році – 31. У 2017 році Федеральне авіаційне агентство США зареєструвало вже 46 загорянь через літієві акумулятори. У 2018 році – 47 загорянь. У 2019 по стан на 22-е травня було зареєстровано 19 спалахів.

 

Температура понад 1000 ° C

Існує великий ризик того, що в салоні літака невеликі пристрої такі, як електронні сигарети, смартфони і портативні акумулятори, впадуть в щілину між кріслами і будуть ними затиснені. При защемленні акумулятор пошкоджується, в ньому відбуваються хімічні реакції, в результаті яких він нагрівається до температури понад 1000 ° C і загоряється.

Читайте также:  [:ua]Приватний літак[:]

Бортпровідники попереджають пасажирів про небезпеку

Авіакомпанії проводять роз’яснювальну роботу з пасажирами. «Наші бортпровідники повідомляють німецькою та англійською мовами про ризик виникнення пожежі через пошкодження літієвих акумуляторів», – повідомляє офіційний представник авіакомпанії Lufthansa », -« Ми просимо наших пасажирів повідомляти екіпажу про всі випадки нагріву, димленія і загоряння пристроїв. Навіть якщо пристрій просто впав туди, звідки його неможливо дістати, пасажирів просять повідомити про це ».

Екіпажі відпрацьовують алгоритм дій по ліквідації пожеж. «Члени наших екіпажів проходять спеціальне навчання», – продовжує офіційний представник авіакомпанії Lufthansa », -« Заняття проводяться раз на рік в рамках дводенного курсу аварійно-рятувальної підготовки, який включає в себе протипожежні навчання ».

Читайте также:  Як потрапити додому, якщо через коронавірус ви застрягли за кордоном

 

Вогнетривкі мішки і рукавички

Останнім часом екіпажі почали оснащувати спеціальними рукавичками і вогнетривкими мішками. У ці мішки поміщають пристрій, який задимів і спокійно продовжують політ далі

 

Ноутбук, викинутий з літака

На початку травня під час буксирування літака авіакомпанії «PSA Airlines» у одного з його пасажирів ноутбук почав подавати сигнали про перегрів. Бортпровідник не розгубився і викинув пристрій на перон, де він був погашений співробітниками аеропорту.