Європейський авіаційний регулятор дозволить Boeing 737 MAX

В середині позаминулого тижня американський авіаційний регулятор скасував свою заборону на експлуатацію Boeing 737 MAX. Ця заборона тривала протягом двадцяти місяців і була викликана двома катастрофами, які разом забрали життя 346 осіб. Прикладом американців збирається наслідувати європейський авіаційний регулятор. Він скасує свою заборону в січні наступного року.

Виконавчий директор Європейського управління безпеки польотів (European Union Aviation Safety Agency – EASA) Патрік Кай дав невелике інтерв’ю, яке показали 21-го листопада по французькому телебаченню. У ньому він повідомив, що після того, як в конструкцію Boeing 737 MAX були внесені зміни, він знову придатний до польотів.

«Ми хотіли провести незалежний аналіз безпеки цього літака. І ми виконали всі необхідні перевірки і льотні випробування », – повідомив Патрік Кай учасникам Paris Air Forum, який було організовано французькою газетою La Tribune і проводився в режимі телеконференції.

«Всі ці дослідження показують, що експлуатацію Boeing 737 MAX можна відновити. Ми приступили до реалізації всіх необхідних для цього заходів », – продовжив він, -« Цілком ймовірно в нинішній ситуації ми дозволимо польоти цього літака десь в січні».

Читайте также:  10 правил етикету в приватній авіації

Рішення EASA розглядається, як найважливіший крок після схвалення Федеральним управлінням цивільної авіації (FAA -Federal Aviation Administration). Ця європейська організація, що відповідає за Airbus, має дуже великий авторитет в авіаційній галузі.

Офіційні особи підтверджують, що проект директиви EASA, що пропонує скасування заборони Boeing 737 MAX в Європейському Союзі, в даний момент знаходиться на стадії поправок і швидка публікація остаточної версії цього документа спричинить за собою відновлення експлуатації зазначеного літака в січні наступного року.

Дата повернення Boeing 737 MAX в графік польотів авіакомпаній, залежить від тривалості підготовки пілотів, а також часу, який буде потрібно для внесення оновлень в програмне забезпечення і виконання інших заходів, передбачених EASA.

У США відновлення комерційної експлуатації Boeing 737 MAX почнеться 29-го грудня, тобто через шість тижнів після публікації FAA свого схвалення.

EASA представляє інтереси двадцяти семи держав-членів Європейського союзу і ще чотирьох держав, які в цей блок не входять, включаючи і Норвегію, яка замовила свого часу дев’яносто два примірника Boeing 737 MAX. Цікаво, що інтереси Великобританії EASA представляє до 31-го грудня цього року, тобто до виходу цієї держави зі складу Європейського союзу.

Читайте также:  Вантажна авіація при Covid-19 в питаннях і відповідях

Уроки FAA

Зміни, що відбулися катастрофи за участю Boeing 737 MAX спричинили за собою безліч розслідувань, які дали підстави звинувачувати компанію Boeing в непродуманих рішеннях, а FAA в слабкому контролі. Вони також виставили на огляд тісні відносини між цими організаціями.

«Зрозуміло, що FAA зробила серйозні порушення в своїх діях і відносинах з Boeing», – говорить Патрік Кай, – «Я не хочу вдаватися в деталі, оскільки це не входить в мою компетенцію. Але FAA зараз приймає низку належних заходів».

Патрік Кай також повідомив, що EASA змінить свої методи і буде відігравати велику роль в аналізі критичних характеристик іноземних літаків. «EASA буде проявляти більшу рішучість у забезпеченні завершення досліджень безпеки до переходу на наступні стадії», – говорить він. До теперішнього часу один основний регулятор сертифікував літаки, а інші просто наслідували його приклад, проводячи якісь перевірки різної складності.

Читайте также:  Ціни на авіаквитки можуть подвоїтися в контексті Covid-19

«Що зміниться, так це спосіб, за допомогою якого ми валідуємо і сертифікуємо літаки Boeing. Чи позначиться це на терміни цих процедур? Не думаю », – говорить Патрік Кай.

На даний момент компанія Boeing розробляє 777X, яка є великою версією 777.

На тлі кризи з компанією Boeing росте авторитет EASA в світі. Багато авіаційних регуляторів орієнтуються на неї, а не FAA, як це було раніше.