У Європу прибуває найважливіший літак світу

Air Force One, або літак-фортеця завжди викликає найбільший інтерес. Ця машина скоро приземлиться у Європейському союзі, а точніше у Брюсселі. На ньому президент США Джо Байден прилетить до Європи для участі у самітах НАТО та Ради Європи. Все свідчить про те, що Байден відвідає і Польщу.

Air Force One

Джен Псакі, прес-секретар Білого дому, підтвердила, що президент США здійснить офіційний візит до Євросоюзу. Джо Байден прилетить на борт Air Force One 24 березня 2022 року для участі в екстреному саміті Північноатлантичного альянсу та Європейської ради. Обидва заходи будуть організовані у Брюсселі, де розташовані штаб-квартири обох організацій. Візит американського президента має стати свідченням солідарності та єдності всередині НАТО та висловленням підтримки Україні, яка понад три тижні успішно протистоїть військовій агресії Росії.

«Мета президента Байдена – особисто зустрітися з європейськими партнерами та поговорити про ситуацію в конфлікті, пов’язаному із вторгненням Росії в Україну. Досі ми були багато в чому згодні. Це не випадково, тому що президент є великим прихильником дипломатії віч-на-віч. Тож це можливість зробити це», — сказала прес-секретар Білого дому.

 

Кодова назва Air Force One

Air Force One — це кодова назва кожного літака ВПС США, на борту якого знаходиться президент Сполучених Штатів. У ВПС США (USAF) є два літаки VC-25A з номерами 28 000 і 29 000. Це виготовлені на замовлення і спеціально адаптовані версії цивільного літака Boeing 747-2G4B Jumbo Jet.

До появи VC-25A з 1958 до 1990 року використовувалися два інших літаки Boeing 707-320B з номерами 26 000 і 27 000.

Читайте также:  Жуковський - місто льотчиків

Інтер’єр літака повністю змінено та адаптовано під потреби президента. У ньому є розкішні спальні, кабінети, дві кухні, операційна та добре обладнаний аптечний пункт. Кожна з машин буквально напхана засобами зв’язку, у них є власні телефонні станції, а також вони можуть виступати як літаючий командний центр у разі масованої ядерної атаки. Є також місця для президентської сім’ї, деяких працівників Білого дому та представників ЗМІ. Air Force One захищений від ракетних атак класу “земля-повітря” або “повітря-повітря”, а також може дозаправлятися у повітрі.

 

Підготовка до приїзду президента США

Кожен візит президента США логістично забезпечується транспортними літаками. Популярні Globemasters доставляють техніку, зокрема автомобілі секретної служби, які охороняють президента США. Boeing C-17 Globemaster III – важкий військово-транспортний літак виробництва компанії Boeing. Іноді зустрічається і транспорт С-5 GALAXY, який в окремі роки привозив, у тому числі президентський лімузин Cadillac One, ласкаво відомий як Beast.

 

Lockheed C-5 Galaxy

Lockheed C-5 Galaxy – важкий військово-транспортний літак, розроблений компанією Lockheed Martin. Він був розроблений для забезпечення стратегічних міжконтинентальних перевезень військ та військової техніки як наступник списаний C-141 Starlifter. C-5 Galaxy – найбільший американський військово-транспортний літак і один із найбільших літаків такого типу у світі. ВПС США – єдиний користувач цієї машини.

 

Кодова назва Air Force Two

Коли віце-президент летить, літаку надається назва Air Force Two. Саме на борту останнього з кодовою назвою Boeing C-32 нещодавно прилетіла віце-президент США Камала Харріс.

Boeing C-32 – військова версія пасажирського Boeing B757-200, в основному призначена для перевезення віце-президента США, дружини президента, членів кабінету міністрів та конгресу США. У випадку, якщо на борту знаходиться віце-президент, літаку надається кодова назва Air Force Two. Президенти США іноді користувалися послугами C-32. Загалом у складі ВПС США є чотири C-32 з бортовими номерами 90001, 90002, 90003 та 90004. Вони приймають на борт 16 членів екіпажу та можуть вмістити до 45 гостей.

Читайте также:  Перевезення вантажу 200 в Київ від AVIAV TM (Cofrance SARL)

Конструктивно літаки не відрізняються від стандартних машин В757-200. Що виділяє їх, так це обладнання та системи, встановлені на борту. Пасажирський салон розділений на чотири відсіки. У передній знаходиться вузол зв’язку із салоном на 10 осіб. Наступний відсік повністю відведено під головного пасажира. Є місця для відпочинку, сну, гардероб та окремий туалет. Наступну секцію створює конференц-зал, що вміщує вісім людей. Остання частина є купе на 32 пасажири, обладнане туалетами, кухнями і гардеробами. Багажний відсік пристосований для встановлення засобів зв’язку, систем самооборони літака та додаткового паливного бака. Бортові системи, встановлені на всіх чотирьох машинах, включають TCAS, GPWS, систему глобального позиціонування, систему прогнозуючого попередження про зсув вітру та систему керування польотом/електронну систему пілотажних приладів. На відміну від деяких цивільних версій літака, С-32 на закінцівках крила встановлені вінглети.

 

Boeing С-4 0

Військова авіація також використовує Boeing C-40, військову версію пасажирського літака B737-700. Він використовується як ВМС США, так і ВПС США, а також був замовлений Корпусом морської піхоти США. Варіант C-40A для ВМС називається Clipper, тоді як варіанти C-40B/C ВПС США не мають офіційної назви. Загалом американці використовують 28 літаків цього типу.

Читайте также:  Якими якостями повинен володіти хороший пілот?

 

Буде новий Air Force One

У березні 2020 року компанія Boeing розпочала модифікацію першого з двох комерційних літаків B747-8I для перетворення на президентський літак VC-25B для ВПС США (USAF). Два сучасні VC-25B літатимуть як Air Force One протягом наступних 30 років. За даними USAF, модифікації нового літака розпочалися на заводі Boeing у Сан-Антоніо, штат Техас. В даний час ВПС США працюють над заміною існуючого парку президентських літаків, двох VC-25A на базі B747-200, які були поставлені в 1991 році, на два B747-8I, спочатку побудованих для російського перевізника «Трансаеро», що оголосив про банкрутство у 2015 році, якраз перед постачанням цих машин. Комерційні B747 вимагають значних оновлень для перетворення конфігурацію VC-25B. Наприклад, дві пари дверей, одна перед крилом і одна за крилом на нижній палубі, не входили в комерційну комплектацію пасажирських літаків, згідно з документами ВПС США, випущеними в липні 2018 р., висувні трапи призначені для дозволяють пасажирам та членам екіпажу висадитися, не покладаючись на наземну систему.

 

Андрій Бочкарьов