Об’єднані Арабські Емірати планують купити китайські Hongdu L-15 Falcon

Об’єднані Арабські Емірати повідомили, що вони планують придбати удосконалені реактивні навчально-тренувальні літаки Hongdu L-15 Falcon. Представники Міністерства оборони ОАЕ підтвердили те, що вони направили Китайській національній корпорації з імпорту та експорту авіаційних технологій лист-зобов’язання про намір придбати дванадцять таких літаків з перспективою купівлі надалі ще тридцяти шести екземплярів. Це повідомлення було зроблено 23 лютого на виставці безпілотних систем і авіасимуляторів, що пройшла в Абу-Дабі.

Дане рішення є ще один крок у напрямку диверсифікації продукції військового призначення, яка дотепер виключно була західного виробництва. Вибір китайського виробника є ясним сигналом. У грудні минулого року ОАЕ відкликали своє повідомлення про згоду придбати винищувачі Lockheed Martin F-35A та БПЛА General Atomics MQ-9B SkyGuardian після того, як угода була заблокована у Конгресі США. В американців викликало стурбованість зміцнення зв’язків між Еміратами та Пекіном. Зокрема, вони стурбовані тим, що Huawei встановила мережі 5G в ОАЕ. Анулювання цього договору було умовою продажу F-35 та MQ-9B. Вже не вперше ОАЕ звертається до КНР. У 2017 році Китайська національна корпорація з імпорту та експорту авіаційних технологій придбала БПЛА Wing Loong. На той час американці не побажали експортувати свої БПЛА до ОАЕ. Хоча тоді під час військової операції в Ємені Емірати їх дуже потребували.

Читайте также:  Вплив коронавіруса на бізнес авіацію

Якщо угода з придбання Hongdu L-15 Falcon буде здійснена, вона ознаменує собою завершення епопеї із забезпечення ВПС та ППО ОАЕ сучасними навчально-тренувальними літаками. У 2009 році ОАЕ оголосили, що вони обрали літак M-346 компанії Aermacchi (тепер Leonardo) для задоволення своїх потреб у стандартних удосконалених навчальних літаках та легких штурмовиках. Загалом тоді було придбано сорок вісім таких літаків. Наступного року вони збиралися купити у Aermacchi ще сорок M-346. Але угода не відбулася. У наступний період ОАЕ придбали ще кілька типів навчальних літаків, зокрема KAI T-50, але продовжували експлуатувати свої BAE Systems Hawks до зняття їх з виробництва, яке відбулося нещодавно.

Hongdu L-15 Falcon був розроблений компанією Hongdu (раніше Nanchang) за сприяння конструкторського бюро Яковлєва, і цей тип має близьку подібність до Як-130, який також послужив базою для створення M-346. Літак може нести великий комплекс озброєння, а також паливні баки, що скидаються, на чотирьох підкрилових підвісках. Силова установка в початкових версіях включала українські турбовентиляторні двигуни Івченко-Прогрес АІ-222К-25 і АІ-222К-5Ф з форсажною камерою згоряння. На даний момент проводяться випробування двигуна, збудованого в Гуайчжоу. Hongdu L-15 Falcon обладнаний вбудованою системою навчання, триекранною кабіною та багаторежимним радаром. У 2017 році Hongdu представила спеціальну ударну версію, відому як L-15B.

Читайте также:  Приватна авіація в Африці

Усередині КНР Hongdu L-15 Falcon відомий як JL-10. Він випускається у невеликих масштабах і полягає на озброєнні ВПС та ВМС Народно-визвольної армії.

Китайська національна корпорація з імпорту та експорту авіаційних технологій вже кілька років займається маркетингом цього літака. Вона продемонструвала його на авіасалоні в Дубаї у 2021 році. На сьогоднішній день єдиним підтвердженим експортним замовником Hongdu L-15 Falcon виступає Замбія. Ця африканська держава замовила шість таких машин.