Лінійці Embraer E-Jet виповнилося двадцять років

Лінійка дворухових вузькофюзеляжних середньорейсових літаків Embraer E-Jet домінує на ринку регіональних літаків у Північній Америці. Їх люблять за конфігурацію крісел за схемою 2-2 та великі вікна.

В основі концепції лінійки E-Jet лежала ідея побудувати для регіональних перевізників невеликий реактивний літак, який відчувався б усередині, як великий. На даний момент лінійка E-Jet, що складається з машин на 70-150 пасажирських місць, вважається найуспішнішою. Понад вісімдесят авіакомпаній світу літає на цих літаках.

Наприкінці 1990-х років компанія Embraer анонсувала будівництво літака EMB170 на 70 місць. Ця машина була спроектована під потреби регіональних перевізників. Вона отримала нове крило, фюзеляж великих розмірів, але кабіна пілотів у неї була така сама, як і у побудованого раніше ERJ145.

Компанія Embraer представила лінійку E-Jet у 1997 році

Компанія Embraer уперше представила лінійку E-Jet на Паризькому авіаційному шоу влітку 1997 року. Тоді публіці показали дві машини – ERJ170 та ERJ190. Пізніше їм дадуть назви Embraer-170 і Embraer-190. Старотовими замовниками цих літаків виступили авіапідприємства Régional Compagnie Aérienne Européenne (дочірнє підприємство Air France) та Crossair. Régional Compagnie Aérienne Européenne замовила десять E170 із перспективою придбання ще п’яти таких машин. Crossair. – тридцять E170 та стільки ж E190.

Читайте также:  Європейські авіакомпанії заповнять дефіцит кадрів за рахунок приймання на роботу українських біженців

Виробництво стартувало 2000-го року. Прототип вийшов із воріт заводу в Сан-Жосе-дус-Кампус 29 жовтня 2001 року. Перший політ на ньому відбувся через сімнадцять тижнів – 19 лютого 2002 року. З огляду на попит авіакомпаній, Embraer почала будувати подовжену версію E170. Вона одержала назву E175.

У червні 2003 року американський лоукостер JetBlue Airways замовив у Embraer сто E190 з перспективою купівлі ще понад сотню таких машин. Ціна угоди на ці літаки, розраховані на 100 пасажирів, становить 3 млрд. доларів. У разі подальших замовлень бразильський виробник міг отримати ще 6 млрд доларів. Стало очевидним, що бразильці завоювали ринок.

Польська авіакомпанія LOT

У 2004 році E170 пройшов сертифікацію у всіх авіаційних регуляторів. Перший комерційний політ відбувся 17 березня 2004 року. Польська авіакомпанія LOT здійснила на цьому літаку рейс з Варшави до Відня.

Читайте также:  Таїланд: ігри в вуду на борту літака

Під час будівництва та проходження сертифікації авіакомпанія Crossair, один із перших двох замовників, збанкрутувала. Після цього більшість її активів купила авіакомпанія Swissair, і вона вже продовжила свою діяльність під назвою Swiss International Air Lines. Régional Compagnie Aérienne Européenne відстрочила своє замовлення і прийняла постачання свого першого E-Jet лише у 2006 році.

Якщо подивитися на лінійку E-Jet, то видно, що всі вони мають багато спільного з E170 та E175, двома меншими версіями. Габаритніші E190 і E195 – це подовжені версії одного і того ж літака з великим крилом, потужнішими двигунами і збільшеною конструкцією шасі. Найбільше пасажирам подобається в літаках E-Jet те, що вони мають конфігурацію пасажирських крісел за схемою 2-2. Це дуже зручно. Багато хто не любить середні крісла. Ще одна особливість, яка подобається пасажирам – це великі вікна. Вони більші, ніж у Boeing 787.

Літаки E-Jet другого покоління

Читайте также:  Кращі авіаційні музеї Росії

У 2011 році бразильський виробник повідомив, що планує модернізувати свої літаки E-Jet, оснастивши їх удосконаленими двигунами та сучасними технологіями, що дозволяють економити більше пального. Літаки, об’єднані в лінійку E2, також будуть володіти новим крилом і новим радіоелектронним обладнанням. Це дозволить їм з більшою ефективністю конкурувати з лінійкою літаків Mitsubishi Regional Jet. Нова лінійка E2 також включає E195-E2. На його борту 120-146 пасажирських місць. Він здатний змагатися з Airbus A220.