Європейський Союз нещодавно почав розглядати питання щодо перегляду своїх правил компенсації за затримку рейсів. Перед лицем зростаючого тиску на авіакомпанії та величезного збільшення затримок та скасування вимоги про підвищення розміру компенсації ніколи не звучало так рішуче. Багато прихильників збільшення компенсації стверджують, що зростаюча кількість затримок і скасування спричиняє лише великі труднощі для пасажирів. Вони стверджують, що авіакомпанії мають адекватно компенсувати витрати своїх пасажирів.
У міру того, як світ виходить з пандемії, експлуатаційні витрати авіаперевізників зросли через дефіцит робочої сили. Нестача бажаючих працювати в авіації призвела до великої кількості затримок та скасування рейсів. Чинні правила вимагають, щоб усі пасажири, чиї рейси затримуються на понад три години, мали право на компенсацію. Пасажири можуть отримати фінансову компенсацію від 250 до 600 євро. Єдиним винятком із права на компенсацію є “надзвичайні обставини”, але досі законодавці ЄС не встановили рамки, які підпадають вищезгадані обставини.
В останні місяці рекордна кількість затримок та скасування рейсів призвела до виплати мільярдів євро споживачам, які мали право на компенсацію. Чехія, яка головує в Європейському союзі, почала розглядати можливість поновлення обговорення поправок до чинного законодавства. Раніше з цього приводу велися переговори, але суперечка між Іспанією та Великобританією призвела до їхнього припинення.
Авіакомпанії закликають до зниження компенсаційних вимог через величезні бюджетні обмеження, які вони випробовують в останні місяці. Перевізники вважають несправедливим, що з них вимагають сплачувати сотні євро, а пасажир заплатив за квиток лише частину цієї суми. Керуючий директор брюссельського галузевого лобі European Airlines сказав: “Я думаю, всі погодяться з тим, що якщо ви платите 50 євро за квиток, то неправильно отримувати потім 300 євро”.
Пасажири хочуть більше
Багато організацій вимагають підвищення розмірів штрафу. Групи та організації захисту прав споживачів вважають, що пасажири не отримують достатньої компенсації за свої проблеми. Ці групи повторювали це повідомлення багато років. Однак на тлі зростаючих затримок і скасування вони просувають свої позиції завзято, ніж будь-коли. Вони стверджують, що в атмосфері скількох скасування до пасажирів ставляться менш прихильно, а коли їх рейс скасовується, з такою ж ймовірністю буде скасовано і їхній наступний рейс.
Юрист брюссельської споживчої групи BEUC Стівен Бергер є активним прихильником збільшення компенсації. Бергер, якого цитує Politico, заявив: “Якщо ви відправитеся з Литви до Португалії за 30 євро і застрягнете там на два дні між рейсами, чи справедливо буде отримати лише кілька євро як компенсацію? Ми повинні зберегти рівень компенсації та посилити її виконання”.
Авіакомпанії розраховують на Швецію
В даний час не було надано жодної інформації про будь-які офіційні переговори про закон про компенсацію. Однак той факт, що Чехія, яка головує в Європейському Союзі, розглядає його, є позитивною новиною для всіх, хто працює над реформуванням чинного законодавства. Багато авіакомпаній заявили, що вони не покладаються виключно на чеське головування у вирішенні цього питання. Вони передбачають, що наступне головування, яке розпочнеться у 2023 році зі Швецією як голова ЄС, ймовірно, змусить знову переглянути ці питання.
Зіткнувшись із рекордною кількістю скасувань та затримок рейсів, Європейський Союз розглядає можливість перегляду своїх правил компенсації. Авіакомпанії виступають за зниження компенсаційних вимог, оскільки мільярди євро було перерозподілено між пасажирами, чиї рейси було затримано або скасовано в останні місяці, переважно у дні свят та відпусток. Багато інших організацій закликають до збільшення компенсації пасажирам, стверджуючи, що зростання кількості скасувань рейсів ускладнює авіаперельоти для пасажирів і що поточний рівень фінансової компенсації недостатній.
Андрій Бочкарьов