10 правил етикету в приватній авіації

Галузь приватної авіації впровадила ряд COVID-безпечних процесів. Лайнери піддаються ще більшій дезінфекції між рейсами; впроваджені протоколи дистанції між екіпажем і пасажирами; і використання чистих і тихих терміналів бізнес авіації (FBO) вже означає відсутність черг або тривалого часу очікування (іноді ви навіть можете під’їхати прямо до трапу літака).

Але якщо піти від пандемії і повернутися на легшу хвилю, як щодо інших неформальних «правил» етикету подорожей на приватному літаку? Якщо чесно, то тут складно щось зробити не так. Політ на приватному літаку передбачає набагато більшу розслабленість, ніж здається, і повністю орієнтований на клієнта.

Однак якщо ви вперше летите приватним джетом (а зараз багато хто воліє орендувати приватний літак, ніж ризикувати своїм здоров’ям на регулярному рейсі комерційних авіаліній), ось кілька порад про те, що варто і чого не варто робити на приватному повітряному судні.

 

  1. Що (не) надягати?

Немає потреби брати багато одягу на відпочинок. Мода в приватній авіації – це про мінімальні старання. Одягайтеся комфортно. А якщо ви подорожуєте у справах, застосовується звичайний офісний дрес-код.

 

  1. Будьте обережні з фотографіями і соціальними мережами

Якщо ви летите у відпустку всією сім’єю – знімайте і насолоджуйтеся поїздкою, але якщо ви подорожуєте з іншими людьми, завжди запитуйте їх згоди перед тим, як ділитися фотографіями або публікувати імена інших пасажирів. Це пов’язано з тим, що інші пасажири можуть не захотіти розголошувати тонкощі своєї поїздки.

  1. Нехай організатор рейсу (власник або ключовий орендар) першим підніметься на борт
Читайте также:  Бизнес-джет Pilatus PC-24 введут в эксплуатацию к концу года

Якщо ви гість і вам належить перший політ на приватному літаку, то найкраще затриматися перед сходами трапа. У організатора поїздки, будь то власник або орендар джета, напевно є улюблене місце на борту, а ви ж не хочете, щоб ваш перший політ став і останнім?

Щоб ознайомитися з внутрішньою компоновкою приватного літака, з’ясуйте, на якому типі повітряного судна ви летите, і пошукайте в інтернеті планування салону (або зверніться до одного з експертів компанії Кофранс, який вам підкаже).

 

  1. Будьте вимогливі (але ввічливі)

Заздалегідь просіть про послуги, які можуть зробити політ максимально комфортним, будь то дієтичне харчування для вас (або ваших гостей, дітей, домашніх тварин), ваше улюблене вино або газета, або індивідуальне прикрашання салону. Це приватний літак, тому і сам політ повинен максимально підлаштовуватися під потреби конкретного клієнта.

 

  1. Не треба вимикати пристрої

Ви можете вільно використовувати свої власні пристрої на борту приватного літака, тому немає необхідності вимикати їх. Деякі літаки мають Wi-Fi, хоча в даний час в Європі це більш поширено на більших лайнерах, тому вам не доведеться втрачати зв’язок в польоті. Хоча, безумовно, багато клієнтів цінують можливість взяти перепочинок і просто відпочити.

 

  1. Домашні тварини теж можуть літати

Ви можете взяти своїх домашніх тварин в салон приватного літака, якщо заздалегідь домовилися про це, але спочатку переконайтеся в готовності вихованця до перельоту. Зокрема, вам доведеться потурбуватися оформленням сертифіката щеплень, уникати собачої шерсті або брудних лап на сидіннях.

Читайте также:  Falcon 8X обрел российского провайдера ТОиР

  1. Не бійтеся спілкуватися з пілотами

У приватній авіації капітан екіпажу і другий пілот повинні як керувати літаком, так і надавати клієнтам висококласний сервіс з відповідним обслуговуванням.

Хоча в даний час вони дотримуються дистанції відповідно до протоколів COVID-19, льотна команда із задоволенням відповість на питання і обговорить з вами інформацію про літак і маршрут. Так що не бійтеся питати.

Ви можете залишити чайові пілотам, якщо вважаєте, що вони добре попрацювали. І хоча це не є нормою, подібний жест цілком нормальний і екіпаж його оцінить.

 

  1. Швидке зникнення після посадки

Після того, як ваш приватний літак приземлиться, вам немає ніякої потреби перебувати в аеропорту. Суть подорожі на приватному джеті – якомога швидше прибути до кінцевого пункту призначення. Команда фахівців компанії Кофранс може організувати трансфер на автомобілі або вертольоті, щоб зустріти вас відразу після посадки лайнера.

Або, якщо ви забули замовити машину, ваш пілот може прямо під час польоту зв’язатися по радіозв’язку з диспетчером і забронювати автомобіль.

 

  1. Практикуйте хороші туалетні манери

Переважна більшість приватних літаків мають повноцінний санвузол. Всі вони містяться в чистоті і порядку (з додатковим очищенням завдяки COVID-19), а деякі дуже просторі і навіть розкішні. Але якщо вам належить короткостроковий переліт, рекомендується все ж відвідати туалет в наземному терміналі бізнес авіації.

У більшості малих і середніх літаків туалет – це відносно невеликий простір, і, хоча він використовується в міру необхідності, вам, можливо, захочеться уникнути подібного досвіду, особливо якщо в польоті вас супроводжують колеги по роботі.

Читайте также:  Санітарне авіаперевезення з AVIAV TM (Cofrance SARL)

Команда експертів компанії Кофранс може проконсультувати з приводу використання ванних кімнат і їх наявності на різних типах бізнес джетів.

  1. Немає потреби самостійно нести свій багаж

Члени льотного екіпажу або наземний персонал подбають про ваш багаж, тому не хвилюйтеся, він в надійних руках.

Співробітники приватної авіації краще знають, як прибрати багаж, щоб забезпечити вашу безпеку. Це не повинні знати пасажири.

Деякі літаки мають досить просторі багажні відсіки, інші ж мають обмежений відсік для багажу. Тому, якщо ви плануєте подорожувати з великою кількістю речей, переконайтеся, що ви заздалегідь уточнили габарити і обсяги. Фахівці Кофранс допоможуть вирішити, який літак найкраще відповідає вашим вимогам.

У вас ще залишилися питання про подорож на приватному літаку? Зв’яжіться з нашими експертами – різні форми зв’язку доступні в режимі 24/7.

 

Шошина Ольга