Директор українського лоукостера SkyUp Airlines з оптимізмом дивиться у майбутнє

З першого дня російського вторгнення в Україну перестала діяти цивільна авіація. Ми теж. Наші літаки, які були за кордоном, залишилися там, а ті, що вже летіли в Україну, були перенаправлені до аеропортів Євросоюзу», – визнав Дмитро Серухов, голова SkyUp Airlines.

Він також  повідомив, що у співпраці із установами МЗС різних країн вишукувалася можливість організації повернення пасажирів. У цьому плані ситуація вже стабілізувалася. «Головне питання, яке необхідно вирішити зараз, — знайти оперативний потенціал і тим самим підтримати економіку та стабільність нашої країни, підтримати зусилля збройних сил та цивільного населення, яке постраждало внаслідок бойових дій. Звичайно, нам теж треба зберегти свої 1,3 тисячі робочих місць», — наголосив Серухов.

 

Незважаючи на труднощі, SkyUp намагається продовжувати свою діяльність

«Ми закликали світову авіаційну сім’ю підтримати нас та Україну та оголосили, що наші літаки та екіпажі готові працювати за формулою оренди з обслуговуванням. У нас є надійні екіпажі та група експертів та фахівців у галузі авіації та туризму зі світовим досвідом. Ми маємо парк літаків середньої вантажопідйомності B737, а також досвід швидкої переобладнання їх у вантажні машини. Отже, ми можемо проводити евакуаційні рейси або надавати гуманітарну допомогу в межах повітряних коридорів», — сказав Серухов.

Читайте также:  Приватна авіація в Миколаєві

Таке використання літаків допомогло б авіакомпанії залишатися активною під час війни та сплачувати податки, підтримуючи Україну. «Ми хотіли б пожертвувати кожен десятий зароблений долар чи євро на допомогу жертвам війни. У співпраці з ізраїльськими фондами нам вдалося перевезти 58 тонн вантажів із гуманітарною допомогою. Це були ліки, підгузки, засоби особистої гігієни, ковдри та продукти харчування. Також ми здійснили 17 евакуаційних рейсів, завдяки яким 2378 українців опинилися в Ізраїлі в рамках програми репатріації», — пояснив глава SkyUp.

 

Однак договори оренди, як і раніше, діють

«Ми перебуваємо в процесі переговорів з усіма орендодавцями і розраховуємо на їх підтримку в плані поточних лізингових договорів. Ми стикаємося з проблемами, з якими ніколи раніше не стикалися, тому ми так розраховуємо на оренду з обслуговуванням та вантажоперевезенням. Будь-який вид роботи, який зможе виконувати українська компанія з українським персоналом, дозволить нам вижити та виконати свої зобов’язання перед тисячами українських сімей. Це найголовніше», – резюмував Серухов.

Читайте также:  Авіаквитки в будь-яку точку світу

 

Персонал лоукостера у безпеці?

Авіакомпанія запропонувала евакуювати своїх співробітників та їхні сім’ї, але під час воєнного стану в Україні можуть виїхати тільки жінки з дітьми та старі, тому частина з них залишилася в Україні. Серед працівників є й ті, хто вирішив захищати країну, волонтери та учасники «кібервійськ».

На сьогоднішній день лише двоє з майже 1300 співробітників залишили компанію за власним бажанням. У лютому всі вони отримали повну винагороду, у тому числі за чотири дні, коли компанія припинила свою діяльність через початок війни. За словами директора, у березні у зв’язку із призупиненням роботи працівники отримають лише частину заробітної плати, про що попередила  на початку місяця.

На території України залишився лише один літак SkyUp Airlines. На щастя, досі цілий. Інші знаходяться в безпечних регіонах світу. Для відновлення польотів першим питанням, яке необхідно вирішити, буде стан авіаційної інфраструктури, включаючи злітно-посадкові смуги, авіаційне та аеродромне обладнання. Нині неможливо оцінити розмір втрат. Українській авіації потрібно приблизно півроку, щоб почати відновлювати мережу повідомлень. Поки не сильно постраждав головний аеропорт країни, Київ-Бориспіль, що дозволить перевізнику відразу приступити до польотів.

Читайте также:  Медевакуація з Кенії

Втрати, однак, є катастрофічно величезними. Багато питань залишаються без відповіді у поточній ситуації. Є припущення, що деякі бюджетні перевізники будуть готові злетіти наступного дня після закінчення війни, але модель із мінімальними аеропортовими зборами не те, що потрібно в країні. “Мають бути визначені джерела фінансування реконструкції, і прийняття чогось схожого на план Маршалла для України”, – вважає глава SkyUp Airlines.

 

Андрій Бочкарьов