В даний час йде багато дискусій про те, як будуть виглядати подорожі (усіма видами транспорту), коли ми переможемо або навчимося жити з новим коронавірусом COVID-19.
Хоча ні у кого з нас немає кришталевої кулі для ворожінь і пророкувань, зараз починають з’являтися деякі тенденції, оскільки ми плавно рухаємося до виходу з обмежувальних заходів.
Що ясно вже зараз, так це те, що галузь комерційної авіації буде дуже серйозно порушена. Великі авіакомпанії заземлили весь свій авіафлот, а тисячний штат членів екіпажу та інших працівників залишилися без роботи (тимчасово або зовсім звільнені). Це, безумовно, важка ситуація як для самих співробітників, так і для їх сімей.
Вихід на колишні показники забере у авіакомпаній досить багато часу, оскільки регулярні авіалінії не працюють протягом тривалого часу, а екіпаж і робоча сила вичерпуються. І це не кажучи про те, щоб справлятися з оперативними проблемами, пов’язаними з підвищенням рівня гігієни, безпеки та заходів соціального дистанціювання.
І, звичайно ж, виникає питання про те, скільки часу займе у авіакомпаній відновлення попиту і повернення до колишніх обсягів перевезень. Скільки мандрівників найближчим часом ризикнуть відправитися в поїздку на борту комерційних авіаліній? З огляду на неминучу близькість до великої кількості інших пасажирів на борту і в аеропорту, цілком ймовірно, що багато хто з них зменшать число своїх пересувань по світу або віддадуть перевагу приватній авіації.
Для тих, хто готовий платити за поїздки підвищену ціну, оренда приватного літака пропонує набагато більший контроль над оточенням. Необхідність ділити салон джета з невеликою кількістю близьких людей і обхід головного терміналу аеропорту можуть забезпечити трохи більше душевного спокою.
Хоча комерційна авіація в останні пару місяців пішла на дальній план, багато людей продовжили пересуватися по світу, але вже на борту приватних літаків. Основною причиною такого вибору, за їхніми словами, стала боязнь заразитися COVID-19, особливо для літніх пасажирів або осіб з хронічними захворюваннями.
Приватна авіація чуйно реагує на ці побоювання. Крім скорочення чисельності людей, що само по собі мається на увазі приватною / діловою авіацією, експлуатанти повітряних суден, галузеві постачальники (такі як компанії, що займаються паливом і бортовим харчуванням), а також комплекси бізнес авіації вводять нові процедури з охорони праці та техніки безпеки, пов’язані з COVID-19. Всі заходи спрямовані на подальше зниження числа інфікованих і мінімізацію ризиків зараження.
У той час як льотні операції все ще дуже обмежені в багатьох країнах світу, сфера приватної авіації залишається працездатною, хоча і на більш низьких рівнях і з більш жорсткими обмеженнями. Фахівці компанії Кофранс як і раніше організовують репатріаційні рейси, займаються авіаційними перевезеннями вантажів і виконують цілий ряд інших важливих перельотів.
Що стосується попередніх замовлень, приватні авіаперевізники починають бачити невеликий і стійкий приріст, оскільки постійні клієнти починають досліджувати і бронювати поїздки завчасно. Дехто каже, що в майбутньому вони мають намір більше використовувати приватну авіацію (а не звичайне поєднання комерційних авіаліній і приватних рейсів). Але варто готуватися, що ранній попит на поїздки буде в основному внутрішнім.
З тих пір, як почалася ця криза, приватні авіаперевізники, звичайно, обслужили багато нових користувачів, але поки не ясно, чи стануть вони постійними клієнтами і чи можна розраховувати на постійну хвилю нових клієнтів. Це можуть бути люди, які мають можливість подорожувати на приватному літаку, але в минулому вважали за краще цього не робити (можливо, з міркувань економії), а тепер їх вразили переваги приватної авіації. Або в когорту клієнтів будуть входити ті, кому потрібно зробити одноразову подорож і вони просто не хочуть ризикувати.
Оскільки світова економіка, промисловість і бізнес починають оживати, підприємствам і приватним особам доведеться приймати рішення про авіаперевезення. І в цій формулі багато невідомих. Чи може відеоконференція замінити деякі відрядження, і в якому обсязі? Чи будуть компанії відправляти менше співробітників у відрядження, або просто вирішать відправляти тільки керівників? Які маршрути авіакомпаній будуть як і раніше доступні, і як люди будуть компенсувати прогалини маршрутних карт? Як це вплине на ціни авіакомпаній?
Безперечним є те, що приватна авіація може зіграти вирішальну роль в перезапуску наших економік. Клієнтами приватної авіації є лідери бізнесу з усіх галузей промисловості, і багато хто захоче знову почати подорожувати, наскільки це можливо, вибравши відрядження і особисті зустрічі як найбільш оперативний і надійний спосіб відновлення власного бізнесу.
Звичайно, приватна авіація не буде виходом і рішенням для всіх, і попереду ще довгий шлях. Але ми сповнені надій та оптимізму, що з настільки великим обсягом пропозиції ми побачимо сильне повернення попиту.
Шошина Ольга