Переваги покупки уживаного приватного літака

У той час як завжди хочеться мати все нове і краще, покупка уживаного приватного літака може стати оптимальною інвестицією, особливо для компаній, які хочуть перейти на приватну авіацію без зволікань, довгих накопичень і значних витрат.

Звичайно, нові джети – це прекрасно. Вони дуже економічні, у них набагато краща дальність польоту, ніж у бізнес-джетів попереднього покоління, і за рівнем шуму вони відповідають літакам «Глави 3» Міжнародної конвенції про цивільну авіацію. Проте, з точки зору фактичних характеристик, більшість нових літаків не краще, а в деяких випадках і зовсім відстають від старих лайнерів Lear 24 (1964 року випуску), Gulfstream IISP (1978 року випуску) або Boeing 727-100 (1967 року випуску).

Купівля вживаного приватного літака

Звичайно, є багато вагомих причин для покупки нового бізнес-джета, і якщо ви можете собі дозволити, то чому б не купити лайнер, що тільки-но зійшов з конвеєра? Причина, по якій старі літаки купуються, як правило полягає в тому, що покупець не хоче виходити за рамки виділеного бюджету, і покупка дозволяє новому власнику відразу користуватися джетом, не жертвуючи при цьому продуктивністю.

Експерти сфери приватної авіації стверджують, що старі літаки (випущені приблизно в 1980-х роках) настільки ж надійні і безпечні, і не вимагають більшого догляду, ніж нові приватні літаки.

Розглянемо різницю між Lear 24 ери 1960-х років, Gulfstream II або Boeing 727 і сучасною моделлю Lear 31 1999 року, Gulfstream IVSP або Boeing BBJ. З точки зору стилю і продуктивності різниця набагато менше, ніж між автомобілем 1968 року і моделлю поточного року. Сфера приватної авіації разом з авіаційним обладнанням більше нагадують стагнуючу галузь. За останні 35 років тут не відбулося критичних змін і революційних нововведень; крім того, літаки побудовані настільки добре, що вони просто не зношуються.

Проте, літаючі сьогодні літаки епохи 1960-х років в наші дні були б марні, якби хтось знайшов спосіб подвоїти швидкість польоту. Цінність старіших приватних літаків була б настільки сильно зменшена з наявністю надзвукових бізнес-джетів, що вони б застаріли і були утилізовані на металобрухт.

Новий приватний літак проти старого

Єдина істотна відмінність між більш старими і новими бізнес джетами пов’язана з вдосконаленими, більш тихими і більш економічними двигунами. Сьогодні ви можете без пересадок перелетіти з Північної Америки в Азію на борту BBJ, Bombardier Global Express або Gulfstream V, а також можете відправитися в Європу з більшості аеропортів США на приватному літаку Challenger 604, Falcon 900EX або GIVSP.

Деякі клієнти пересідають з Boeing 727 на новий BBJ, щоб заощадити на паливних зупинках, перелітаючи, наприклад, з Лос-Анджелеса в Європу. Хтось віддає перевагу новому GV, який дає власнику або орендарю можливість безперервно пролетіти відстань понад 12 000 км. Звичайно, все люблять нові приватні літаки, і найчастіше заможні клієнти можуть собі дозволити краще, що може запропонувати ринок ділової авіації. Однак доведеться додатково заплатити, щоб заощадити на зайвих зупинках для поповнення запасів палива.

Читайте также:  Поні в літак в якості підтримки

Величина витрат

Старі літаки з аналогічними характеристиками можуть коштувати на порядок дешевше, ніж їх більш сучасні «конкуренти». Компроміс полягає в тому, що старі літаки спалюють більше палива і не можуть запропонувати широкий вибір моделей. Експлуатаційні витрати не сильно відрізняються між новими і старими літаками, але капітальні витрати є істотним чинником. Якщо ви готові до капітальних витрат в розмірі 7%, то різниця між Lear 25 за $ 1 млн і Lear 31 за $ 6 млн, які мають однаковий діапазон і продуктивність, така, що ви могли б заплатити за 580 годин роботи Lear 25 (при експлуатаційних витратах $ 600 / год) тільки з різниці у вартості капіталу.

Точно так же, якщо порівняти GII за 6 мільйонів доларів з GIV-SP за 28 мільйонів доларів, різниця в щорічних капітальних витратах (близько 1 540 000 доларів) окупить більше 1000 годин польотів GII. Таке ж порівняння можна провести між Boeing 727 з корпоративною конфігурацією (вартістю близько 10 мільйонів доларів) і BBJ за 43 мільйони доларів. Більш старий бізнес джет змусить вас зробити кілька додаткових зупинок для дозаправок, але висота польоту, набір висоти, крейсерська швидкість і надійність цього літака, побудованого більш 30 років тому, залишаються еквівалентними. Знову ж, купити новий приватний літак – це завжди краще, звичайно, якщо ви можете собі це дозволити. Проте ви можете значно поповнити свій авіапарк, і вам не доведеться жертвувати продуктивністю, якщо ви вирішите купити б / в літак.

Оновлення уживаного приватного літака

Модернізація старого бізнес-джета часто є дуже прийнятним варіантом для авіаперевізників . Плюсом є авіоніка EFIS (електронна пілотажна інформаційна система) на літаках нового покоління, але ви можете дозволити собі продублювати цю технологію лицьової панелі на старих літаках. Так, власники Citation II 1978 року випуску максимально модернізують літак, встановлюючи EFIS, TCAS II (бортова система попередження зіткнень) і рухомі карти. У лайнер GIISP можуть бути встановлені 3 нових далеких навігатора, система авіасалону і TCAS. Це все дивно доступні оновлення, і вони дають можливість працювати на рівні, еквівалентному новому бізнес Джету.

Було впроваджено кілька успішних програм з реінжинірингу, які внесли суттєві поліпшення в ряд старих бізнес-джетів. Реконструкція Honeywell (раніше Garrett / AlliedSignal) JetStar і ранньої серії Hawker, а також оновлена ​​програма Falcon 20, були дуже успішними. Вклавши 4,1 мільйона доларів, ви можете встановити нові двигуни на Falcon 20 і майже подвоїти дальність польоту літака. Honeywell в даний час працює над програмою по переоснащенню Falcon 50. Говорили про використання турбовентилятора інших виробників для переобладнання старих GII і GIII, хоча цей проект може не отримати співпраці з Gulfstream, оскільки Gulfstream продовжує експлуатувати той факт, що вони використовують тільки двигуни Rolls-Royce . Якби ви встановлювали більш сучасні, економічні двигуни на старому GII або GIII, то за оптимістичними оцінками це обійшлося б вам в 10 мільйонів доларів, але це дало б вашому GII або GIII діапазон (дальність польоту) і продуктивність GIV.

Читайте также:  Авіаперельоти в Корею приватним літаком

Незважаючи на те, що всі ці програми з доопрацювання двигуна збільшують дальність польоту і специфіку палива, а також виводять лайнер на стадію 3 за рівнем шуму, ви навряд чи знайдете більш простий спосіб збільшити швидкість приватного літака.

Однією з кращих програм модифікації, доступних в даний час, є програма Blended Winglet від Aviation Partners для лайнерів GII і BBJ. Ці передові технології з широким стріловидним Вінглетом забезпечують максимальне поліпшення продуктивності без заміни двигунів. У той час як модифікації для поліпшення аеродинаміки зазвичай дають перевагу від 1 до 2%, Вінглети Aviation Partners дають поліпшення від 6 до 7%.

Нові глушники шуму двигунів рівня II в даний час виходять як мінімум на 3 старих бізнес-джета. Дві системи – Stage III Technologies і Really Quiet LLC – близькі до сертифікації для Gulfstream II і III, і є нова система Stage III для 20-й серії Lear, яка коштує менше 150 000 доларів, але ви втрачаєте реверсери. Raisbeck Engineering розробила простий і ефективний набір глушників Boeing 727, які вже встановлюються на корпоративній конфігурації 727-100.

Експерти вивчили програму з переоснащення 20-й серії Lears турбовентиляторами Williams FJ44 і заміні резервуарів змішаними вінглетами Aviation Partners. Ймовірно, подібна модифікація обійдеться в 2 мільйони доларів, але у багатьох відношеннях це дасть вам майже новий приватний літак. Щоб бути конкурентоспроможними, це повинен бути пілотний лайнер. Якщо зняти кінцеві баки і замінити їх вінглетами, загальна стабільність повітряного судна збільшиться, і у вас буде хороший шанс отримати сертифікат одномісного лайнера.

Оновлення інтер’єру старого літака може призвести до того, що він буде виглядати як новий, і дасть можливість виграти при перепродажі. Вклавши від 50 000 до 80 000 доларів, ви зможете зробити хороший ремонт на старому Lear. Салон GII може бути красиво перероблений за 300 000 доларів, а за 500 000 доларів ви можете зробити його як новий.

Надійність і обслуговування

Експерти знаходять дуже мало відмінностей в надійності і вартості обслуговування старих літаків у порівнянні з новими моделями. Планери використаних бізнес-джетів побудовані настільки добре, що, якщо їх правильно обслуговувати і не допускати корозії, їх можна експлуатувати практично вічно. Багато авіалайнери, літаючі сьогодні, мають льотний діапазон 70 000-80 000 годин, і планери, які належним чином обслуговуються будуть працювати так само довго. Якщо ви прямуєте графіком обслуговування, то приватний літак не постаріє – з віком він стане тільки краще.

Читайте также:  Замовлення приватного літака онлайн

При покупці старого літака необхідна ретельна попередня перевірка. Збираючись купити старий джет, ви повинні бути набагато більш обережні, аналізуючи записи про техобслуговування. Необхідно переконатися, що літак обслуговувався по заводській або еквівалентній програмі.

З точки зору безпеки, експерти сходяться на думці, що немає суттєвої різниці між старим і новим бізнес джетом. Сенс будь-якої польотної операції полягає в тому, що пілоти повинні бути напоготові, щоб уникнути роботи на «авось». Всякий раз, коли пілоти звикають працювати на певній моделі літака, будь то старіша або новіша модель, вони можуть почати відчувати себе як вдома. Приватні літаки, хоча вони і є надзвичайно надійними, все ж вимагають ретельних процедур обслуговування і систем моніторінга.

Резюме

Купівля та експлуатація старішого бізнес-джета може стати величезною перевагою з точки зору інвестицій. У сучасному світі високих технологій рідко можна купити 35-річний механізм і отримати еквівалентний рівень продуктивності і надійності, як у нової техніки, яка в 5-8 разів дорожче. Однак з модернізованим літаком це можливо.

Вартість старих приватних літаків недавно виросла. Ви більше не зможете купити Lear 24 за 300 000 доларів або хороший GII за 2,5 мільйона доларів. В наші дні цінник на Lear 24, Lear 25 і GII наближається до 600 000, $ 1 млн і $ 6 млн відповідно. При цьому експерти сходяться на думці, що ціни на старі бізнес-джети в даний час вирівнялися.

Завдяки різним програмам модернізації, представленим на ринку, в тому числі глушникам шуму двигунів 3 покоління, аеродинамічним поліпшенням і варіантів переоснащення, нинішні старі літаки не вироблять експлуатаційний і економічний термін служби ще багато років. Так, на Lear 24 можна буде літати ще близько десятка років, а КАП крила Aviation Partners, обладнані IISP, будуть експлуатуватися ще 20 років.

У більшості випадків старі літаки просто продовжать поліпшуватися. Єдине, що зробить їх морально застарілими, – це суттєві поліпшення продуктивності і швидкості, які будуть впроваджені новим поколінням практично надзвукових бізнес джетів. Сучасна сфера приватної авіації пропрацювала 40 років на рівнях продуктивності бізнес-джетів, які Білл Лір представив на початку 60-х років. Проте, одного разу – і за прогнозами фахівців, років через 10-15 – приватна авіація повністю переключиться на надзвукові лайнери.

Шошина Ольга